10 maart 2023
Team Skillz Online

0 reacties

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Hoe werkt jouw perfectionisme je tegen?

Perfectionisme, de lat hoog leggen en alleen genoegen nemen met het allerbeste?

Tegenwoordig kent iedereen wel iemand die een burn-out heeft gehad. Een burn-out is vaak het gevolg van te veel stress. En dat is nu juist in de wereld van vandaag een lastig iets, want iedereen heeft met stress te maken. We willen allemaal zo goed mogelijk ons werk doen, ons sociale leven op peil houden en dan is daar ook nog het drukke gezinsleven.

Vandaag de dag kan je ook niet meer om social media heen en dat kan in sommige gevallen wel eens lastig zijn. Want hoe vaak moet je nu content plaatsen en hoe zorg je ervoor dat jouw website goed bekeken blijft? Als ondernemer moet je tenslotte wel zichtbaar blijven. Mond-tot- mond reclame werkt zeker maar vandaag de dag blijft het zichtbaar zijn in de digitale wereld het belangrijkste. Net zoals een goede service uiteraard. 

Het moet perfect zijn. Toch?

Veel ondernemers gaan gebukt onder hun eigen onzekerheid en perfectionisme want hoe zorg je er nu voor dat jouw ‘post’ interessant is. En je huisstijl en logo, spreken die eigenlijk wel uit wat je klanten kan bieden? Misschien ben je juist al maandenlang bezig met dat E-book of met de voorbereiding van een Masterclass. Uiteraard wil jij natuurlijk voor je klanten het beste en je blijft dan ook maar nadenken of je wel het juiste hebt gedaan. In jouw ogen moet het gewoon perfect zijn. 

Het is goed om als ondernemer vanuit de beleving van jouw klant te kijken. Maar genoeg is genoeg en perfect is niet altijd beter. Het hoeft namelijk allemaal niet zo perfect te zijn. Hanteer gewoon de CEO-methodiek waarbij je creëert, experimenteert en optimaliseert. Optimaliseren is iets anders als perfectioneren en dat is dan ook waar bij veel ondernemers de valkuil ligt.

Wat als het ook anders kan?

Wat als ik nu zeg dat ik een makkelijkere methodiek voor je heb. Het is heel simpel. Kies, Doe en Ga ervoor. Schaaf bij wat nodig is. Leg de nadruk op het ‘verbinden’ met de leukste klanten. Iemand waar geen klik mee is zal zelden voor je bedrijf kiezen ook al is je social mediapagina, website of logo nog zo goed. Het gaat om de energie en het gevoel wat ze bij jouw als ondernemer krijgen. Een foto of video zegt vaak meer als 1000 woorden, kies er dan voor om deze ook gewoon te plaatsen. 

Stap eens uit je comfortzone en geef gewoon eens die Masterclass via Zoom of Google. Maak een Facebookgroep aan met de leukste volgers en plaats gewoon dat filmpje waar je nog over twijfelt.

Denk niet te moeilijk en laat het perfecte plaatje los. Je zult zien dat ondernemen écht zo simpel kan zijn. 

Laat een berichtje achter


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

gratis e-book

Pakkende Titel

>